A Associação Nacional dos Exportadores de Sucos Cítricos – CitrusBR – informa que levantamento realizado por auditorias externas independentes em cada uma das empresas associadas, e posteriormente consolidado também por auditoria externa independente, apontou que os estoques globais de suco de laranja brasileiro em 30 de Junho de 2012 eram de 662.452 tons (convertidas em FCOJ Equivalente a 66 Brix). Deste total, 311.000 tons de FCOJ permanecerão retidas no Brasil durante um período adicional de 24 meses por determinação do Governo Federal Brasileiro em seu programa de extensão de Linha Especial de Crédito (LEC), e as restantes 351.452 tons encontravam-se disponíveis para exportação na mesma data.

Para efeito comparativo, informa também que os estoques globais de suco de laranja brasileiro anunciados pela CitrusBR em 1º de julho de 2011 eram 214 mil tons.

São Paulo, 28 de agosto de 2012.

Presidente Executivo
CitrusBR

Commitment to Transparency

The Brazilian Association of Citrus Exporters – CitrusBR – informs that data gathered by independent audit firms in each of the associated companies, and later consolidated by an independent audit firm also, indicated that the global inventories of Brazilian orange juice on June 30th, 2012 were at 662,452 tons (converted into FCOJ 66 Brix equivalent). From this total, 311 thousand tons of FCOJ will be retained in the Brazilian territory for an additional period of 24 months by determination of the Brazilian Federal Government within its program for an extended special credit line (Linha Especial de Crédito/LEC, Ministério da Agricultura, Pecuária e Abastecimento do Brasil), and the other 351 thousand tons were available for exports at that same date.

For comparison purposes, the association informs also that global inventories of Brazilian orange juice announced by CitrusBR on July 1st of 2011 were at 214 thousand tons.

São Paulo, August 28th, 2012.

Executive President
CitrusBR