A Associação Nacional dos Exportadores de Sucos Cítricos – CitrusBR informa que levantamento realizado por auditorias em cada uma das empresas associadas e posteriormente consolidado por auditoria externa independente apontou que os estoques globais de suco de laranja brasileiro em 30 de Junho de 2011 eram de 214.369 tons convertidas em FCOJ equivalente a 66 Brix.

Para efeito comparativo, informa também que os estoques globais de suco de laranja brasileiro no mesmo momento em anos anteriores eram de:

30 de Junho de 2008: 456 mil tons, ou equivalente a 20 semanas de consumo;
30 de Junho de 2009: 439 mil tons, ou equivalente a 18 semanas de consumo;
30 de Junho de 2010: 249 mil tons, ou equivalente a 11 semanas de consumo;
30 de Junho de 2011: 214 mil tons, ou equivalente a 7 semanas de consumo.

O atual nivel de estoque de passagem de safra é de 214 mil tons e corresponde a apenas 7 semanas de consumo do produto no mercado mundial, sendo 53% inferior às 456 mil tons existentes no mesmo dia há três anos e o mais baixo registrado nas últimas duas décadas.

Commitment to Transparency

The Brazilian Association of Citrus Exporters – CitrusBR informs that data gathered by audit firms in each of the associated companies and later consolidated by an independent audit firm indicated that the global inventories of Brazilian orange juice on June 30th, 2011 were at 214,369 tonnes – converted into FCOJ 66 Brix equivalent.

For comparison purposes, also informs that the global inventories of Brazilian orange juice on the same date in previous years were:

June 30th, 2008: 456 thousand tons, or equivalent to 20 weeks of consumption;
June 30th, 2009: 439 thousand tons, or equivalent to 18 weeks of consumption;
June 30th, 2010: 249 thousand tons, or equivalent to 11 weeks of consumption;
June 30th, 2011: 214 thousand tons, or equivalent to 7 weeks of consumption.

The current inventory level of 214 thousand tons carried-out to the new season corresponds to only 7 weeks of global consumption of the product and are 53% lower than the 456 thousand tons registered on the same day three years before. It is also the lowest inventory level of the last 20 years.

São Paulo, July 18th 2011.
President
CitrusBr